June 04, 2014

Tutorial shawl pashmina #easy



Assalamualaikum

hari ni aku nak share dgn hangpa semua tuto yg senang gila tahap babun! er tak la sampai tahap cam gitu 
tapi Insya Allah semua boleh buat, Insya Allah (ノ ̄ー ̄)ノ actually idea aku nak buat entry ni adalah drpd
gift from my friends/sahabat sebab aku pindah sekolah

give a big clap to: mimi, abil, hajar, aida, athirah & iffah (malini, aisyah, sarah tulis something in the
card) they give me a very comfy pashmina! :] some of my friends/sahabat give me card too! hoho u guys
are just so sweet (^3^)


mana shawl? 
ade, dekat bilik. malas nak ambik hoho gmbr aku pakai adela (╯3╰) nanti aku tunjuk hehe

 TEKAN GAMBAR AND ENJOY!

style 1

style 2


self reminder too :)

As a woman/girl, kita ni memang suka bergaya. but! ade satu spesis ni (like me) yang mepunyai sikap 
malas pakai shawl and so on. memang nak bergaya tapi.. kau tahu, malas. betapa malas nya aku! ಥ‿ಥ

kadang - kadang masa tengah try sesuatu style yang memang trend habis, tetiba tak menjadi. then apa lagi, guna kuasa atom pi terus ambik tudung sarung pastu blah. 


girls be like:
EXPECTATION

REALITY

so camtu la. nah hasil aku pakai.

ikut style 1

aku try juga style 2 but malas nak upload gambar :p hehe kbye eh jap some pics are from google!

Allahumma Solli 'Ala Saidina Muhammad.

June 01, 2014

pindah sekolah


Assalamualaikum

27.5.2014 -  last day at SMKPP14(1)

kenapa aku kena pindah sekolah?
sebab abang nak tukar aliran.

pindah mana?
SMKPP16(1).

a-a-aku dah boleh imagine what's gonna happen there (≧Д≦) of course i have to find/search for a
new friends huhuhu sudikah awak menjadi sahabat saya? #cave Adakah awak akan terima saya
seadanya?

excuse me, mah parents should know that im an awkward person and not friendly at all. just little.
sometimes i bertukar poweranger yg creepy + kawaii (」・ω・)」


heh dont make dat face! u just jeles of me, dont ya? (/・ω・)/ admit it. u jeles kan? kahkahkahkah

ayat cliche yg ppl always ask us when we pindah:
kenapa kau nak pindah? ლ(◉◞⊖◟◉`ლ)
pindah mana? 
jangan la pindah(◞‸◟)
taknak kawan kau *but still sedih sbb kita pindah*
take care 
jangan lupakan kitorang tau! (T^T)
cari kawan yg baik tau! 

nah! 1 pic untuk hangpa semua

le classmates

ada kawan yang menangis. oh so sweet =] terharu doh! btw should i do kerja rumah yang cikgu bagi? 
erm taknak lah. im busy this school holidays hoho *mata pandang atas, tangan ke bahu* kbye

Allahumma Solli 'Ala Saidina Muhammad

p/s: ade tak tips untuk bersedia nak masuk sekolah baru? tq

edit@2.6.2014

May 28, 2014

hiatus?

Assalamualaikum

@MollyLollyPeru
he's fab

soryy im on hiatus right now. i'll back soon :)

Allahumma Solli 'Ala Saidina Muhammad.

May 05, 2014

The Liebster Award

Assalamualaikum


well nuurazrinawaniina and nini have tagged me. so yaa thanks guys!  =)

WARNING: this entry is too long for someone who dont' like to read a long entry. you can skip! enjoy~

Rules:
  1. Mention the person who nominated you with a link to their blog.
  2. Answer the 11 questions asked.
  3. Nominate 11 other bloggers with a smaller following but with lots of potential.
  4. Create 11 of your own questions for them to answer.
  5. Notify your nominate

Question from nuur
If you're rich. What would you spend on your money?
Insya Allah i'll use it for charity.

What wish you want to become true/real?
I want to be a potato & happy lol

If you can teleport to somewhere. Where do you want actually to go?
Mekkah, Madinah & Korea! *fan girling*

What is your weird habits?
love to imagine that i meet my future husband hehehe

Who gives you inspiration to blogging?
nobody ._.

Between your father and your mother, who do you love most?
i cant choose huhuhu

What is your favourite food?
Nasi pataya

What usually you do, if you're nothing to do?
sleep and reading

Who's close enough to you?
MY BFF!

Describe about yourself.
awkward, happy, simple but nice

What is you weight? ( be honest! )
Seriously, why?! T___T fine.. 62kg



Questions from azrina
Why you blogging?
i think it is fun. idk why

What phone you ever want to be yours?
lenovo/samsung

Describe your blog in 5 words.
simple. fun. happy. flawless? beautiful.

Do you like pet? why?
yes because they were so cute =3
no because they would berak merata tempat! argh! why?!

Whatsapps is application that everyone should have nowdays. Do you agree? Why?
my mom, dad and my bro have whatsapps. i mean like dehell that thing? nah i dont know the function of that app. But people nowadays love to use it. so yaa just install it.

What P.Ramlee's film that you most admire until now?
hmm maybe 'do re mi'

Which one would you choose to buy online. Blog or Instagram? Why?
Instagram. theres a lot of pics and yaa you can choose easily =)

What car you want to drive now?
bugatti veyron. ihihiks

What name you want to give to your first child?
simple. if it's a boy i'll call him 'Daniel'. well if it's a girl, i'll just call her 'Maisarah' kot hahaha

Who are responsible for crum (sampah masyarakat) in this country?
all of us. if we behave ourself, Insya Allah there would never have crum in our country

Describe my blog
pinkish. cute. nice. pandas lovers! just wow :D


Questions from wani
What is an embrassing momment that you ever had?
when i was 5 y/o, my sis pulled my pants.  gladly, there were no one see my 'beautiful' legs. oh mee gee

What will you do if someone talk behind about you?
keep calm because everything gonna be alright =)

What type of food that you are so pro to cooked at?
the cliche one, maggi.

What is your favourite music?
korean, opening and ending in anime show, indie song. kinda like that

What type of guys that you love?
the one that always will mention me to be a good muslimah

Did you have finish replace fasting and ready for this ramadhan?
done and yaa. i can't wait. gyaaa *fan girling*

What is the thing that you really love to shopping for?
clothes, hijab, food! (the most important!) and books

Do you have a partner in crime? why him?
no ._.

How many children that you want in the future?
4/5

What the thing that you love the most?
my relationship with Allah. Insya Allah

Describe my blog.
simple but nice, the cursor is just too awesome, the header..just wow!


Questions from ina
What would you do if someone put a trash bag in front of your house?
ask them why they would do that

Do you love beach? Whether it is YES or No, just give me TWO reasons due to your answer.
Yes. cause it's beautiful and sometimes it makes me smile

If you are a student, what kind uniform that you like to wear? Like korean student or etc?
baju kurung (colourful), like korean/japanese student and casual

Describe your dream guy.
he already in my dream saying 'i love you' to me gyaaa *fan girling* hahaha

Give me TWO places that you've dream to visit before.
cameron highland and langkawi

Does blogging is a part of your life? Explain it.
kinda because you know..i love it

Which one is the most important thing to you? Food or Love?
Love. i'll make sure the person that i love gonna give me food. hahaha a lot of food

I love japanese food expecially sushi. Do you love it too or not? Explain.
yes, definitely

Between Matriculation, Diploma and Fundamental (Asasi), which one you prefer the most? Explain.
still thinking. maybe diploma

I'm a catslover. How about you? 
me too =3

Do you have trauma or phobia? Explain.
maybe not


Questions from nini
What is your feeling right now? 
nothing

The first thing you will do when you wake up?
check my phone

Do you enjoy music? What kins of music are you into?
yes. korean, indie song, well most of it english

If you were going to write a book, what would you call it and what would it be about?
the title of the book is 'simple life'. it's about a girl who always screw up in every thing she do. sometimes she always ask herself, does anyone hate, like, love her? yaa sound like that

Would you ever sky dive or bugee jump?
sky dive

Is there something you wish everyone knew about you? What is it?
aku senang terasa

If you could try out any job for a day, what would you like to try?
le boss

Would you rather live in the country or in the city?
dont care. maybe city

Who are some people you'd like to meet someday?
Nabi Muhammad S.A.W and his bff

What are things that make you really happy instantly?
someone that give me something. smile, card, gift etc

What are thing that scare you the most?
dark


The Nominees are:
  1. http://itsninie.blogspot.com/
  2. http://jassarahsyafiyamohdjalilstory.blogspot.com/
  3. http://ku-muslimah-biasa.blogspot.com/
  4. http://nurulsyazwaniyazid.blogspot.com/
  5. http://asdfghjklah.blogspot.com/
  6. http://manislolipop47.blogspot.com/
  7. http://hunnybunnyecha.blogspot.com/
  8. http://hamsterkentut.blogspot.com/
  9. http://sarahairudin.blogspot.com/
  10. http://kakaktiricinderella-stories.blogspot.com/
  11. http://rookieleviosa.blogspot.com/
Those are choosen randomly by me.

The Question:

  1. What's your favourite colour?
  2. Do you have sweater? #SweaterWether
  3. What's your hobby? 
  4. Will you exposed your blog to friends/family and stragers? why?
  5. What's your dream guy?
  6. Do you wear make up?
  7. Did anyone ever call you fat/ugly and etc?
  8. Did you like to read my blog? (honest!)
  9. Describe my blog.
  10. What kind of person are you?
  11. Do you feell insecure? 

you could either answer at the comment section below/make a entry. feel free to do it =) my english are totally sucks. sorry ;_; okay bye.

Allahumma Solli 'Ala Saidina Muhammad! 

April 27, 2014

Tutorial wide shawl #easy

Assalamualaikum

khamis lepas (24.4.2014) aku beli wide shawl dekat senior form5. RM10 je! ya Allah murah tu beb. 
akak tu suruh masuk kelas dia tapi.. segan la xD akak tu terpaksa la ambik beg yg dipenuhi oleh wide shawlsss tu keluar. aku sengih je la :p dalam beg tu semua printed wide shawl. NO PLAIN! T___T *bersyukur!*

aku cepat2 masukkan semua wide shawl dlm beg, ambik yg berkenan, bayar 
pastu lari macam ternampak hantu sebab aku nampak cikgu! 

design yg aku ambik

tuto yang aku ikut :)


hasilnya!

senang kan? tak kisah la style macam mana, as long as it cover our chest! =D okay bye.

Allahumma Solli 'Ala Saidina Muhammad! 

April 19, 2014

tutorial bawal jadi shawl labuh

Assalamualaikum

siapa ade acc instagram?! sep! acctually aku sudah jatuh cintan sama itu shawl! xD wth? *sangatlah kuno dlm berhias* hahaha aku tengok ramai pakai, nampak comei je.. jeles siot! lagi lagi wide shawl. ya Allah! design dia lawa sgt..

one of my fav 

and of course cara pemakaian die absolutely easy! tapi apalah daya seorang pelajar form 2 yg selalu menghabiskan duit dgn membeli jajan di ko-op :p

Tutorial Tudung Bawal Dijadikan Shawl


i dunno how to put youtube video at here so here u go. boom! tekan link di atas. nah aku tempek gmbr


ape yang aku tahu, aku takkan istiqamah pakai shawl. oh yeah but why? sebab
hati remaja ni senang berubah. 
awal tahun 2014 aku mmg nak giler pakai tudung labuh kat sekolah. masa nak beli barang sekolah, aku bagitau dekat mak nak beli tudung labuh tapi tak bagi! hati ini hancusss berkecai xD 
masa keluar pi jalan2 aku pakai bawal 60 bidang. but now, i dah tak pakai. aku nak istiqamah pakai tudung biasa dulu. pastu baru berubah slow slow.

Allahumma Solli 'Ala Saidina Muhammad!

April 13, 2014

math-o-mati-cs

Assalamualaikum

rabu (9.4.14) lepas, aku menangis T__T
sebab, aku tak boleh solve mathematics problems.

when cikgu mengajar, i focus. i try but aku langsung tak faham. even when kawan explain tetap
blur. lepastu tetiba cikgu cakap
"anis kamu kene jawab satu soalan hari ni, sebab cikgu tengok kamu mcm blur"
"oh, ok cikgu"
"jawab soalan praktis ni. cikgu bukan kata kamu blur mcm tu, tapi cikgu tengok kamu sorang je yg mcm tak faham. abang kamu pun kata"
lepastu aku pun tgok praktis yg cikgu suruh buat. ulang soalan tu 3 kali. still tak boleh faham.
"anis kamu okey tak?"
"ok cikgu"
cikgu pergi dekat tempat aku. kawan yang duduk depan cakap
"takpe, biar athirah tolong"
cikgu tanya lagi
"anis kamu okey tak?"
"saya okey cikgu"

masa tu menitik jugak air mata. hoho cengeng! athirah (budak yg offer nak tolong) nampak
aku dah nangis. cikgu blom nampak lagi. aku suruh die shushhhh jgn heboh but bila cikgu pandang
muka aku, terus die cakap
"jangan la nangis. okey, cikgu mintak maaf sebab cikgu kata camtu"
cikgu tanya, mana yg aku tak faham. aku ckp semua! muehehe bermulanya sesi persekolahan,
aku langsung tak faham satu hapak cikgu ajar. so, cikgu offer if ade free time jumpa cikgu.
insyaAllah :)

HAHAHHAHAA I CAN'T STOP LAUGHING :'DDD
HAHAHAHA i can't stop laughing! :'D

Allahumma Solli 'Ala Saidina Muhammad!

p/s: ade tak tips untuk improve math skills? :)

April 04, 2014

Redha.



Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah, lagi Maha Penyayang :)

flight MH370 ended in the southern Indian Ocean. Its happen like that. Innalillahi wa inna ilayhirajiu'n. To family, friends and evryone. stay strong!

Redha and husnuzdon in every situation. we try our best to find them. we try. we try really hard :) semua ini tanda kebesaran Allah! we have to accept it.

MH370

fyi kerajaan kudeta haram Mesir telah menjatuhkan hukuman mati to 529 penyokong Presiden Mesir yg sah Dr. Mohammed Morsy. Antaranya adalah Mursyidul Am Ikhwanul Muslimin sendiri and Dr. Mohammed Badaie
Dan jangan sekali-kali engkau menyangka orang-orang yang terbunuh (yang gugur Syahid) pada jalan Allah itu mati, (mereka tidak mati) bahkan mereka adalah hidup (secara istimewa) di sisi Tuhan mereka dengan mendapat rezeki;

Al-Imran ayat 169
Ya Allah, tabahkan lah hati mereka. Berbahagialah kamu dengan gelaran Syahid wahai Mujahidin. janji Allah SWT itu benar! Allahuakbar! Allahuakbar! Allah always be with you, wahai para Mujahidin!


This maghrib, aku ternampak kucing tgh makan, but makanan tu mcm ade sayap. dtng dekat2 nmpk la anak burung. terus pukul kucing *pukulan manja* ambik burung tu. 

check. hidup lagi. so aku try terbang kan die. tgh nak terbang tu, suddenly kucing tu terus tangkap. then aku tolak die. try nak terbangkan but i can't save that bird. 

Mata die terbeliak. Nafas tercungap - cungap. I cant do anything :( lastly, aku tanam.

March 26, 2014

How to prevent Edit HTML rosak.



wahai bloggers2 sekalian, tolong aku!

*klik untuk tumbesaran!*

anyone? tahu tak camna nak baiki? :(


@update 30/3/2013

Alhamdulillah. semua dah ok! hohoho. bagaimana kah? well first ade dua cara

remove follower widget / remove profile

after remove tu, cube korang try letak balik. in sya allah xde ape2 berlaku. i dah try okay :p

March 23, 2014

holiday (books, homework, sleep, fat)


#1
i spend my holiday reading some good books such as:

the tittle shoud be 'the perks of being nisflox' :p

awesome! senang nk fhm.

the best! of course senang nak fhm :p

#2
Alhamdulillah! result spm dah kluar. ehehe blogger lain ok tak? result gempak x? it's okay klu x dpt straight A :) y'all buat the best right? so, redha~ big kiss for u! hahaha girls only xD

like a boss

#3
Alhamdulillah reesult exam aku pun gempak! *nak show off* takde la. exam awal tahun. biasela kan. x buat betul2. itupun kene brain storming. aku dapat..
A-2 | B-1 | C-1
of course C tu math! masa dpt kertas tu mmg happy giler. tak sangka dpt C. Alhamdulillah. itupun mintak tlong pak cik kalkulaTHOR! ohohoho

 viva la vida. | via Tumblr

#4
Astaghfirullahalazim, now i have a lot hutang. huhuuhu nak bayar duit buku pbs, duit kelas, duit kawan. oh Allah. help me..

Diary of a Wimpy Kid